3. 4. 2015

12 důvodů, proč... Proč miluji Anglii

Zdravím vás!
Dnes to bude úplně z jiného soudku, než jste dosud byli zvyklí. Proč? Během víkendu vám sesmolím článek o tom, co chystám a plánuji s blogem, jaké teď budou články a jak se blog celkově změní. Nejen vzhledem, ale i obsahem ( nemusíte se bát! Knih tu bude stále pořád dost). A o čem to dnes bude?

Jak už nadpis radí a říká, dnes se budeme zaobírat dvanácti důvody, proč tak zatraceně moc miluji, zbožňuji a obdivuji Anglii. Mám v Londýně příbuzné již dlouhou řadu let a i možná proto mi Anglie přijde jako lepší místo k žití. Jsem si plně vědoma toho, že každý nemusí souhlasit s body, jenž jsou o několik řádek níže, ale jsou to právě ty věci, díky kterým mám tu zemi ráda.






1. J. R. R TOLKIEN
Co k němu říct. Zakladatel fantasy, literární Bůh a absolutní borec přes psaní. Na jeho příbězích o Prstenu moci, elfech, hobitech, trpaslících a skřetech jsem vyrůstala a když se tak ohlížím do minulosti, lepší dětství jsem si nemohla snad ani přát. Pán prstenů je pro mne srdcovou záležitostí a kdykoliv nevím co číst, vracím se k němu. Stejně jako dnes. Ráno jsem vyndala první díl ze své knihovny a večer se do něj s láskou začtu.



2. BRITSKÉ SNÍDANĚ
A netvrďte mi, že je něco lepšího než pořádná britská snídaně! Protože není! V Anglii jsem byla naposledy před třemi lety a od té doby netoužím po ničem jiném, než se tam vrátit a dát si tuhle porci dobrot. Už kolikrát jsem se tuto snídani snažila napodobit, ale nikdy to nevyšlo. Nikdy nesedíte u okna (tak samozřejmě, že sedíte) a nevidíte ty krásné zahrádky (ke kterým se za chvíli dostanu), to sychravé počasí ( které je u nás poslední dobou také k dostání). Každopádně.. Pravá britská snídaně v pravé Británii je něco nepřekonatelného. Snad nikdy mne nepřestane fascinovat to, co jsou Britové schopní hned po ránu sníst.




3. LONDÝN 
Mít jedno z nejnádhernějších míst na dosah ruky? Pro mě něco nepředstavitelného a zároveň jeden z mých největších celoživotních snů. Na Londýně se mi líbí ten neomezený výběr možností co dělat, co jíst, s kým se bavit, jak někam dojet, co vidět.. Tohle město miluji snad ještě více než naší stověžatou Prahu. 





4. KRÁLOVSKÁ RODINA
K tomuto bodu nemám žádný osobní důvod (a nejsem zamilovaná ani do prince Harryho, ani do Williama a ne. Ani do Kate jsem se nezamilovala). Pro mě je obrovským vzorem už jenom královna Alžběta, která toho dokázala tolik. Nebo mnou milovaná Diana, která to právě s Alžbětou neměla vůbec lehké.  



5. DOMKY A ZAHRÁDKY
Nikdy jsem nebyla takový ten typ, jenž se věčně rozplývá nad kdejakýma kytičkama, baráčkama a zahrádkama. A teď? Po nekonečných procházkách po britských vesničkách jsem se mohla oči nechat na těch krásách! Ty baráky! A co teprve ty zahrádky! Pomalu začínám chápat proč jsem tam nikdy nepotkala žádného zamračeného člověka. 



6. PROJEVOVÁNÍ CITŮ POUZE PSŮM A KONÍM
Toto rčení o sobě pronášejí i samotní Britové a mně se to hrozně líbí. Sama nejsem ten typ člověka, který za někým přiběhne a začne se s ním okamžitě objímat a pusinkovat. Spíše než lidem, projevuji city svým domácím mazlíčkům. Ti, jež to mají stejně jako já to určitě chápou a vědí o čem mluvím. :)


7. SERIÁLY
Robin Hood, Sherlock, Doctor Who... To je jen pár britských seriálů, které už nějakou dobu sleduji a naprosto jsem jim propadla. Sherlocka a Doctora Who zajisté znáte, ale Robina Hooda z roku 2006? Je téměř neznámý a přesto je to nejzábavnějším zpracováním Robina, které jsem kdy viděla. Pokud byste neměli na co koukat, rozhodně se na tento seriál podívejte. 




8. FISH AND CHIPS ANEB DOBROTY NA KAŽDÉM KROKU
Co k tomu dodat. Jdete po Londýně a všude máte nějakou sladkou, slanou, kyselou či pálivou dobrotu a od všeho chcete kousek ochutnat. Buď budete naprosto přežraní, nebo se z vás do konce pobytu stane obrovská koule. Mé tělo má tu úžasnou vlastnost, že může sníst cokoliv a nepřibere. Tak jsem se pořádně nacpala. 




9. RIVER ISLAND
Každá dívka (či muž), která se alespoň trochu zajímá o módu zná River Island. Já ho do příjezdu do Anglie neznala, tudíž nevím jestli je i u nás, nebo není. V tuto chvíli se zachovám i já jako naprostá slečinka, které záleží jenom na tom jak vypadá a jestli jí všechno k sobě ladí a řeknu, že to oblečení tam je naprosto perfektní. Pokud někdy zavítáte do Anglie na nějaké obrovské nákupy, zavítejte do River Islandu, opravdu to stojí za to.



10.  THEO JAMES alias FOUR
Jeden z nejhezčích britských herců, které jsem za poslední dobu viděla. Co k tomu více říct?



11.  HARRY POTTER
Co říci k Harrymu? Harry Potter je srdcová záležitost, Harry Potter je dětství, Harry Potter je láska, Harry Potter je svět.. Na Harryho Pottera bych se mohla koukat klidně každý měsíc a nevadilo by mi to. Na tomto příběhu jsme vyrůstali, báli jsme se, radovali jsme se spolu s Harrym. Pro mě to bude vždy jeden z nejkrásnějších příběhů a z celého srdce děkuji paní Rowlingové za napsání něčeho tak neuvěřitelného. 


12. POČASÍ A REAKCE NA NĚJ
Hodinu prší, deset minut svítí slunku a pak další dvě hodiny prší. V Anglii naprostá klasika. A přesně takové počasí mám hrozně ráda. Je to ideální na gumačky, pláštěnku a pod to jenom mikinu.Možná jsem blázen, ale mám to radši než nechutná vedra a sluníčko ještě v osm večer. 





Tak. Toto je mých 12 důvodů, proč mám ráda (miluji) Anglii. Máte i vy rádi Anglii a proč? A pokud nemáte rádi Anglii, jaká je vaše srdcová země a proč? :) Přeji krásný pátek.










5 komentářů:

  1. Skvělý článek! :-D Já jedu do Anglie za měsíc se školou :-D A už se moc těším! :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji mnohokrát. To víš, na dobré téma se to píše téměř samo :D Užij si to tam! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Stejně jako ty, zbožňuji Británii. Zamilovala jsem se, když jsem poprvé vystoupila v Londýně, nadechla jsem se a věděla, že jsem v tom až po uši. Nejvíc na Británii miluji módnost, Londýn a jistou oficialitu.

    OdpovědětVymazat
  4. Anglie je naprosto dokonalá země!!! ♡♥
    Byla jsem tam 2x, nejvíc se mi líbilo v Brightonu. Ta atmosféra, lidi, kultura - bezkonkurenční!

    OdpovědětVymazat
  5. Skvělý post! Moc mě bavil číst!

    OdpovědětVymazat

Velice děkuji za každý komentář. Vždyť sami víte, že potěší. :)