23. 11. 2014

Tři bratři

Název: Tři bratři
Autor: Zdeněk Svěrák
Počet stran: 111
Ilustroval: Václav Šlajch
Nakladatelství: Fragment


Anotace:
Jsou tři pohádky, které by měl každý znát: O Šípkové Růžence, O Červené Karkulce a O dvanácti měsíčkách. Kde viděl film Tři bratři, ten si je touto knížkou připomene, a kdo ho neviděl, ten si je užije v nečekaném spojení. Na stříbrném plátně hraju vypravěče, který umí psát a malovat. Ale ve skutečnosti jsem výtvarné nemehlo. Všechno za mě kreslil a maloval Václav Šlajch, na jehož obrázcích si vaše oči v knížce určitě pochutnají.- Zdeněk Svěrák.






Ten, kdo mě alespoň trochu zná, tak ví, že jsem na tuto pohádku těšila  především kvůli hereckému obsazení. Pohádka se mi líbila a když jsem u nakladatelství Fragment(které mi jí poskytlo jako recenzní výtisk) viděla knihu, musela jsem si o ní napsat. A jak se mi líbila?


Jako malé dítě jsem pohádky O Růžence, Karkulce a Dvanácti měsíčkách zbožňovala. Knížka je milým a vtipným zpracováním, přesně jako filmová verze. Příběh je doplněn o spoustu obrázků, ale i textů písní ( nejznámější stále zůstává "Když si tě dívko představím" od jednoho z hlavních hrdinů, Tomáše Kluse).
Jedná se o první pohádkovou knížku, kterou recenzuji a musím se přiznat, že jsem z jejího čtení měla obrovskou radost. Čím jsem starší, tím více čtu fantasy, sci-fi a hororové příběhy. Tři bratři byli úžasnou změnou ( i když jenom na jedno odpoledne u čaje a pod dekou).


Příjemný formát knihy, krásné obrázky, zábavný příběh. Co více si od pohádky pro děti přát? Pokud máte chuť na něco z jiného soudku než jste dosud četli, nebo se chcete připravit na všechny ty pohádky, které nás za chvíli čekají, rozhodně po ní sáhněte.

2 komentáře:

  1. Článek je skvělý ! až mě donutil si knížku přečíst :-)
    http://welcometoglade.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Velice děkuji za každý komentář. Vždyť sami víte, že potěší. :)