13. 1. 2016

O okamžiku, během kterého přečtete Okamžik všeho


Název: Okamžik všeho
Autor: Shelly King
Originální název: The moment of Everything
Rok vydání originálu: 2014
Počet stran: 312 
Nakladatelství: Host


"Vím, že máš strach. I já se bojím. Ale strach není skutečný. Je to jen pocit smíšený se vzpomínkou. Strach je nebezpečný pouze tehdy, když nám brání získat to, co chceme. A já chci tebe.- Henry"








Okamžik všeho začíná v malém ( a podle mé představy velmi malebném) antikvariátu  u Vážky. Hlavní hrdinkou tohoto příběhu je Maggie, postarší paní bez práce, která ve Vážce tráví spoustu času. Její nejoblíbenější činností je sedět ve výloze antikvariátu a číst si. Její byt je ve velmi špatném stavu, stejně jako stav její konta. A vztah s matkou ? Také žádná sláva. Její přítel Hugo, který pracuje v antikvariátu s ní bydlí ve dvojdomku jí pomůže k 10 dolarům na hodinu. Jak? Maggie začne jakýmsi způsobem pracovat u Vážky. A věřte nebo ne. I mezi stovkami knih se dá zažít dobrodružství, šťastná i nešťastná láska, zklamání a srdcebol.


"Používáš svůj pesimismus jako zvrácenou psychologii?"

Kniha mne zaujala hned na první pohled. Nádherná obálka, naprosto úchvatný název a ta anotace? Prostě slast. A příběh? Byl také tak fascinující?
Po přečtení této knihy jsem si uvědomila, že okamžik opravdu znamená všechno a že během okamžiku se dokáže změnit téměř cokoliv. Musím přiznat, že Maggie mi byla od začátku dosti nesympatická. Nejprve si stěžovala, že nemá práci,pak jí byla nabídnuta téměř pohádkově placená práce a zajisté si dokážete představit, co udělala. Zato její kamarád Hugo je sympaťák každým coulem.

Celou knihu provází něco, co si zamilujete hned od prvního okamžiku. Kniha je relativně tenká, já sama jsem ji přečetla za dva dny a na poslední stránce jsem chtěla, aby ještě nekončila.

Příběhu nechybí napětí, milostný příběh, zklamání, smutek ani vztek. Některé pasáže byli (alespoň podle mého) zbytečně dlouhé a Okamžik všeho by se bez nich dozajista obešel.

"Na těchto stránkách jsem nechala své srdce.- Catherine"


Sečteno a podtrženo?
Okamžik všeho je příjemná (velmi příjemná!) odpočinková četba, ve které nevyřešíte teorii relativity ani to, jestli existuje Bůh. Mně se tento příběh moc líbil, protože jsem si díky němu uvědomila, že nic není trvalé a nic nemusíte mít navždy. Takže pokud chcete knihu, ve které je spousta knih, příběh v příběhu a vlastně se i trošku zamyslíte nad tím, co všechno máte a co můžete ztratit, pak je OKAMŽIK VŠEHO tou správnou volbou.

E-knihu mi poskytlo nakladatelství Host a já bych jím tímto chtěla moc poděkovat.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Velice děkuji za každý komentář. Vždyť sami víte, že potěší. :)