22. 10. 2014

Karlíkova knižní podoba



Název: Karlík a továrna na čokoládu
Autor: Roald Dahl
Originální název: Charlie and the chocolate factory
Rok vydání: Originál: 1964, 2002
Počet stran: 146
Nakladatelství: Academia




ANOTACE:
Moderní pohádka nabitá fantazií, hravostí a jemným humorem je nejslavnější dětskou knížkou Roalda Dahla. Autor v ní splnil dětský sen mnohým z nás: spolu s pěti dětmi, hrdiny této knížky, provádí čtenáře kouzelným světem největší továrny na sladkosti na světě, kde se čokoláda míchá vodopádem na čokoládové řece, kde v mnoha zajímavých sálech vznikají ty nejúžasnější dobroty a kde se dají zažít vskutku neočekávaná dobrodružství





Chcete číst tuto knížku bez lahodné tabulky čokolády? V tom případě nemáte absolutní šanci. Karlík a továrna na čokoládu je příběh plný sladkostí a absolutní lahodnosti. Myslím, že každý z nás zná malého Karlíka a má ho z celého srdce rád.
Willy Wonka schoval do pěti svých čokolád Zlaté kupony pro pět dětí, které se budou moc podívat do jeho báječné továrny na čokoládu. A kdo je z pěti šťastlivců ? Karlík, přeci! Při vchodu do továrny ho čeká nepředstavitelné dobrodružství.

Filmová adaptace byla mou nejoblíbenější pohádkou v dětství. Jakmile jsem našla knížku v knihovně, musela jsem ji mít a okamžitě si ji přečíst. Milá, sladká knížka s jedinečným panem Wonkou na obálce. Knížka se ve většině případech podobá filmu (proto jsem také ráda, že jsem viděla film dříve. Vím, že blogeři razí pravidlo: Nejdříve přečti knihu, posléze se podívej na film!) a proto vás snad potěší ještě více.

Je to takový "návrat" do dětství. Čtete pohádku, usmíváte se jako blázen a jste naprosto šťastní. Alespoň já jsem byla.

Kniha je tenoučká a přečetla jsem ji za necelou hodinku. Bylo to další příjemně strávené dopoledne v táborské knihovně. Věřte mi..

A víte co? Ten neuvěřitelný talent, který má Johny Depp jako Willy W. Se dokázal nějakým (záhadným) způsobem přesunout i do knihy. A kdo by neměl rád Johnyho Deppa, že.


Knize nechybí humor, vtip, originalita, nějaké to dobrodružství s umpa- lumpy. A co dál? Dál vás čeká příběh v hromadě lahodné čokolády.


7 komentářů:

  1. Film mám strašně ráda, a proto si možná v budoucnu pořídím i knížku. Vypadá to jako zajímavé a poutavé čtení :))

    OdpovědětVymazat
  2. Je to skvělé, rozhodně se do toho vrhni ! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Knížku jsem ještě nečetla, ale viděla jsem původní film i ten nový a Depp je fakt skvělý :-) Budu si tu knížku muset přečíst :-) www.cookingwithsusa.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  4. To si musím koupit! Tu pohádku jsem taky měla hrozně ráda a na CD jsem si ji pouštěla pořád dokola.. Ke knize jsem se bohužel nikdy nedostala,a le myslím, že je správný čas to napravit :D Skvělá recenze, úplně jsi mě nalákala jak na film, knihu, ale i čokoládu :D

    OdpovědětVymazat
  5. Ta čokoláda k tomu je snad to nejnutnější :D Bez ní není možné číst( tedy já se o to snažila, aby bylo jasno, ale nějak se to nepovedlo :D) takže si jí kupte, holky moje, a honem honem ještě do obchodu s dobrotama a nakupte hromadu čokolády :D

    OdpovědětVymazat
  6. Popravdě jsem nevěděla, že je i kniha. :D
    -CrazyJull

    OdpovědětVymazat
  7. Kdybych věděla že je knížka , přečetla bych si ji než se kouknu na film! Miluju tu pohádku !! Co nejdříve si ji musím koupit, určitě ji zařadím do mého knížního wishlistu, moc děkuju za inspiraci :) www.adele-seven.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat

Velice děkuji za každý komentář. Vždyť sami víte, že potěší. :)