10. 2. 2015

"Jdu hledat velké Možná"


Název: Hledání Aljašky
Autor: John Green
Originální název: Looking for Aljaska
Rok vydání: 2013 (originál: 2005)
Překlad: Veronika Volhejnová
Počet stran: 256
Nakladatelství: Yoli




Anotace: 

ŽIVÝ, NALÉHAVÝ A NEKONEČNĚ DOJEMNÝ PŘÍBĚH

... v té tmě vedle mě voněla potem a sluncem a vanilkou a při světle tenkého srpku měsíce jsem neviděl o moc víc než její siluetu. Ale dokonce i takhle ve tmě jsem viděl její oči, dva palčivé smaragdy.Měla oči, jaké člověka přimějí podpořit ji ve všem, co podnikne. A nebyla krásná, byla tak sexy..

Aljaška Youngová je krásná, chytrá, zábavná- a naprosto fascinující. Miles Halter ji miluje tak, že to ani víc nejde. Díky ní objeví hodnotu a bolest bezpodmínečné lásky i bezpodmínečného života. A nakonec už ani snad nezáleží na tom, že se tím všechno navždy změní.




Hned na začátek vám řeknu, abyste knihu nesrovnávali s Hvězdami! Podle mého Green nenapíše lepší knížku, než jsou Hvězdy a proto se na Aljašku musíte dívat úplně z jiného pohledu. Jdeme se tedy dívat jinak?


Miles Halter neboli "Váleček" se vydává vstříc internátnímu životu na Culver Creek. Poznává spoustu nových lidí. A hlavně... Ajašku Youngovou, která mu změní život od základů. Aljaška je úplně jiná, než ostatní a Váleček se díky ní dost... změní.  Okrade ho o spánek, srdce a poté i cigarety. A pak? Pak se všechno změní...


Ten, kdo knihu četl ví, že je rozdělená na dvě části. PŘEDTÍM a POTOM. Znám spoustu lidí, kteří tušili to, co se děje v části POTOM. Upřímně říkám, že já to nečekala. Nic z toho. Proto jsem byla celkem překvapená. Knihu jsem dočetla, vrátila do poličky a tak hodinu koukala do prázdna.. A prázdná se i cítila. Jakmile se mi tohle stane, jsem přesvědčená o tom, že kniha je opravdu dobrá.



Po dočtení jsem také měla chuť jít okamžitě hledat ono velké Možná.
Řekněme si to upřímně, Aljaška je opravdu hurikán. Obrovský, zničující a nekončící. Přesto jsem se s tou holkou ztotožňovala a viděla s v ní. Asi nejsem takové mrholení, jak si pořád myslím.


Nesrovnávejte knihu s Hvězdami, sežeňte si jí a přečtěte. Jděte hledat velké Možná a staňte se nekončícím hurikánem.

Přestala jsem knihy hodnotit počtem hvězdiček, ale kdybych mohla (a chtěla), Aljašky ode mě dostane 4,5.


Jaký je váš názor na Hledání Aljašky? A jaká je vaše nejoblíbenější Greenova kniha?

6 komentářů:

  1. Knížku už mám zarezervovanou v knihovně :-D Hodně se na ni těším a doufám, že se mi bude líbit tolik jako tobě! :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Aljaška je opravdu úplně jiná kniha, než jsou Hvězdy, přesto však stejně dobrá, jen z jiného úhlu pohledu. Taky jsem po dočtení nebyla schopna slova, protože to bylo neskutečně něco silného, a i jiného. Nečekala jsem to, což bylo dobře, protože jsem si každou stránku vychutnávala a překvapeně koukala. A ten konec... Skvělá recenze, úplně jsi to vystihla! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Knihu jsem četla. A prostě miluji Greenovy knihy ! Ať jsou to Hvězdy nebo Papírové města, ale i Hledání Aljašky. Kniha se mi hodně líbila a myslím, že bych se k ní ještě někdy mohla vrátit. Už je to déle, co jsem ji četla, proto díky, že si mi ji připomněla tímto krásným článkem ! :)
    http://milujemekihy.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  4. Napíše a napsal lepší knihu, než Hvězdy, a tou je právě Aljaška. Můj názor.

    OdpovědětVymazat
  5. S Tvým hodnocením naprosto souhlasím. Hlavně nesrovnávat s Hvězdami!

    OdpovědětVymazat
  6. Knihu som prečítala, ale určite nie je moja obľúbená. John Green proste nie je moja parketa, jeho štýl mi nesedí a jeho knihy mi pripadajú tak trochu na jedno kopyto :D
    Napriek tomu sa mi tvoja recenzia páčila a možno by som tomu dala ešte šancu :) Som zvedavá na An abundance of Katherines, keď vyjde. Snáď nás John prekvapí! :)

    Zonia's Book World

    OdpovědětVymazat

Velice děkuji za každý komentář. Vždyť sami víte, že potěší. :)